Gelukkig weer wat aandacht voor de elektrische auto’s en wat dat kan doen met de mensen.
Houdt het gewoon in de gaten als “je er niets van merkt”.
Leemkuil: “De richtlijnen waar KP-EMV zich op baseert zijn in de jaren ’90 opgesteld door de International Comission on Non-Ionizing Radiation Protection (ICNIRP). Een organisatie van veertien wetenschappers waarvan geen enkele een geneeskundige of biologische achtergrond heeft. De onafhankelijkheid van deze wetenschappers staat sterk ter discussie. De ICNIRP-richtlijnen zijn vastgesteld aan de hand van een aantal modelberekeningen waarbij gekeken werd of er tijdens het bellen meer dan één graad opwarming van het hoofd zou optreden. Er is niet gekeken naar neurologische of andere biologische effecten. De SBM-richtlijn is beduidend realistischer.”
Leemkuil verrichtte daarmee begin dit jaar metingen in een rijdende elektrische BMW iX2. “Bij het rijden op constante snelheid was het elektrische veld bij de zitting en bij de voeten respectievelijk lager dan 1 en lager dan 2 Volt per meter (V/m). Het magnetische veld lag op die plekken op 80 en 135 nanoTesla(nT). Bij het verhogen van de snelheid nam het elektrische veld licht toe. De waarden van het magnetisch veld stegen echter naar 600 bij de zitting en 880 nT bij de voeten. Het al dan niet ingeschakeld zijn van de stoelverwarming maakte eveneens een groot verschil in de sterkte van het magnetisch veld: variërend van 120 tot 640 nT. Qua elektromagnetische velden heb ik zonder aanwezigheid van een mobiele telefoon een piekwaarde gemeten van 18.000 microWatt per vierkante meter (µW/m2). Toen er in de auto één mobiele telefoon werd geactiveerd, schoot die omhoog naar 564.000 µW/m2.”
Het wetenschappelijke bewijs van werking van Memon:
Journal of Complementary and Alternative Medical Research
Japan Journal of Medicine
Lees ook: